Osnovna šola Prežihovega Voranca

Tačkasti pripomočki

Materiali, ki jih najdete tukaj, nastajajo v pričakovanju tačkastih obiskov, bralnih uric, tačkastega pouka, med druženjem s tačkami in ob obujanju spominov. Pri tem sodelujejo tudi učenci, fotografije nastajajo sproti, nekaj pa jih je iz osebnega arhiva prispevala ga. Slavica Mrkun in arhiva Društva Tačke pomagačke.

 

PLAKAT "Tačka da petko" nam pomaga, da se umirimo, pripravimo na delo in ga tudi uspešno zaključimo.

 

Divine nagradne nalepke so prijetna spodbuda za opravljeno delo.

 

TAČKASTE BRALNE KARTICE so namenjene opazovanju, branju, komunikaciji, urjenju vidnega spomina, pisanju in zabavi. 

SPOMIN s črnimi in belimi tačkami, ki ne služi zgolj urjenju vidnega razlikovanja in pomnenja, temveč tudi branju.

SPOMIN za prepoznavanje pasem.

 

Naslednje predloge imajo enake fotografije, razlikujejo pa se po zahtevnosti povedi, ki jih otrok prireja le-tem.

SLIČICA - POVED (slikopis)

SLIČICA - POVED (velike tiskane črke)

SLIČICA - POVED (male tiskane črke)

SLIČICA - POVED (mtč težje)

 

POIŠČI TAČKASTO BESEDO in POIŠČI IN PREŠTEJ so vaje za urjenje vidnega razlikovanja in pozornosti.

KOCKE S KUŽKI za štetje in računanje, prepoznavanje čustev, gibanje in spodbujanje govornega in pisnega izražanja.

TAČKASTE ŠKARJICE so predloge namenjene urjenju fine motorike. Otrok po sledeh čim bolj natančno potuje s prstom, nato z različnimi pisali in nazadnje s škarjami.

Branje s tačkami

Projekt Tačke berejo z nami v sodelovanju s Slovenskim društvom za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke poteka na naši šoli že tretje leto, s tekočim šolskim letom pa z njim sodelujemo tudi z ZRSŠ v okviru inovacijskih projektov v slovenskih vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Ker sodelovanje s terapevtskimi psi na naši šoli kaže pozitivne učinke pri individualnih urah branja, skupinskih srečanjih in drugih oblikah pouka, smo se vključili tudi v novo nastalo Mrežo Šolski pes

V projektu sodelujejo učenci in učiteljice 2. razredov, in sicer poteka branje v 2.b individualno z Divo in njeno vodnico Slavico, v 2.a pa v manjših skupinah, ki so oblikovane glede na bralne spretnosti učencev. Srečujemo se vsakih štirinajst dni in načrtujemo, da se bodo učenci, ki berejo individualno, z Divo na bralni urici srečali dvakrat in tako pokazali svoj napredek. Učenci vsak mesec prejmejo tudi TEMATSKI BRALNI KOLEDAR in tudi tam jih Divina slika spodbuja k branju.

Del projekta je tudi uvodno spoznavno, družabno srečanje z Divo in njenimi pasjimi prijatelji, ki nam predstavijo pasje poklice in spretnosti. Ob polletju smo organizirali srečanje z Divo in Henrikom (ki je lani povsem spontano ob neki priložnosti postal šolski inšpektor za urejene puščice in potrebščine), da smo pokazali, kako napredujemo z branjem in nasploh učenostmi. Ob koncu šolskega leta načrtujemo zaključno srečanje, na katerega se z učenci pripravljamo s peko pasjih piškotov, izdelovanjem pasjih igrač in še drugimi oblikami pasje obarvanih aktivnosti. Seveda pa bomo tej priložnosti pokazali tudi bralni napredek, ki je bistvo projekta. Naš skupni cilj je, da ob tej priložnosti vsak glasno prebere del izbrane pasje zgodbe pred razredom in našo zvesto poslušalko in motivatorko Divo.

Ker pa se je v preteklosti pokazalo, da so učenci ostalih razredov razočarani, ker niso vključeni v pasje dogodke, smo projekt razširili tudi v prve razrede. Tam organiziramo spoznavno srečanje, kjer učenci spoznajo različne pasme psov, nego, prehrano, rokovanje s psom,... Najbolj neprecenljiv je neposredni stik preko božanja in poslušanja pasjega srčnega utripa. Prav tako se Diva in Henrik odpravita v "nadzor" in pripravita učence na bralne urice v drugem razredu.

Občasno izvedemo tudi krajše obiske v tretjih in četrtih razredih - s poudarkom na branju.

  Helena Kokot Bujanović 

specialna pedagoginja

   

Zaključek v živo

Učenci izbirnega predmeta Vzgoja za medije: televizija so pod vodstvom mentorja Andreja Koritnika zaključno srečanje tudi posneli in naredili filmček, ki si ga lahko ogledate na 

http://www.youtube.com/watch?v=M4j4pMr5D6o

Inovacijski projekt

Dokumenti projekta "Tačke berejo z nami"                                                                      

Polletno poročilo

Letno poročilo

Soglasje staršev za izvajanje bralnih uric

Soglasje strašev za pouk s prisotnostjo psa

Drugošolci berejo Divi in Oliju

Tudi tako se učimo »

sreda, 22.02.2017

Individualni pouk s prav posebno pomočnico

O našem sodelovanju s Tačkami pomagačkami so pisali

Odkar Tačke sodelujejo pri pouku na naši šoli, je bilo pri nas na obisku kar nekaj ljudi, ki jih zanima, kako potekajo naša druženja, bralne urice in učne ure s tačkami. 

 

revija Sledi

(št. 10, september 2017)

Vse bo: v redu

(oktober 2017)

revija Sledi 

(št. 9, november 2016)

MMC - Bansi

MMC - Živalski otok

NG Junior Slovenija

(november 2016 - tiskana izdaja)

Turbulenca

oddaja Turbulenca

revija Sledi

(št. 8, november 2015)

Kontaktni obrazec

Ime:
 
E-naslov:
 
Zadeva:
 
Vsebina:
 
Pošlji