Osnovna šola Prežihovega Voranca

DNEVNIK ASTRONOMSKO TURISTIČNEGA TABORA V PIRANU

19.06.2017

1.    dan

V nedeljo,28.5. smo šli učenci izbirnega predmeta astronomije in učenci izbirnega predmeta turistične vzgoje na tabor v Piran.

Z ami so bile učiteljice Olga Košorok, Rosana Uršič in Polonca Štefanič.

Iz Ljubljane smo se odpravili ob 9.15. in v Lucijo smo prispeli ob okoli 11.00. Tam smo si ogledali Forma vivo. Forma  viva je zbirka različnih skulptur, v tem primeru iz kamna, ker je na tem območju najbolj dostopen material. V Luciji smo tudi kosili v piceriji Santa Lucija, kjer smo jedli pico. Ko smo pojedli smo se z avtobusom odpravili v dom ZRLO. Tam smo se nastanili in imeli nekaj prostega časa. Kasneje smo se peš odpravili do muzeja Media dom Pyrhani. Tam smo si ogledali nekaj videoposnetkov in 3D film. Po ogledu muzeja smo v domu večerjali. Na jedilniku je bila mesna omaka s špageti. Po večerji smo astronomi delali po skupinah. Teme so bila različna ozvezdja (Škorpijon, Lira, Mali medved, Veliki medved, Mali voz, Veliki voz,…). Po delu smo s teleskopom opazovali Luno. Po opazovanju pa smo šli spat, da bi bili naspani za naslednji dan.

2.    dan:

Ponedeljek, 29.5.2017

Ob 7:30 so nas učiteljice prišle zbudit. Nato smo imeli ob 8:00 zajtrk. Čez eno uro smo se zbrali pred domom in se odpravili v center Pirana. Do poldneva so nas po Piranu vodili učenci turistične vzgoje in nam predstavili kulturne znamenitosti Pirana. Ob 13:00 smo se vrnili in imeli kosilo, za tem počitek. Ob 14:30 smo bili spet v centru. Temu je sledil ogled akvarija. Kasneje smo šli nazaj v dom in ob 15:30 smo se začeli pripravljati na poročanje (učenci astronomije), izdelavo poročil in na poskuse. Poskusi so bili različni, eden je bil poskus s škatlo in dvema črnima papirjema. Ta sta bila prilepljena na osojno in prisojno stran škatle. Morali smo izmeriti temperaturo obeh strani in ugotovitve zapisati v delovni zvezek. Učenci turistične vzgoje pa so šli medtem dol v mesto z učiteljico Rosano Uršič. To je trajalo do 18:30, stvari smo odnesli v sobo in se vrnili na večerjo. Ob 20:00 smo imeli opazovanje nočnega neba. Učenci astronomije smo imeli predstavitve ozvezdij. Okoli 22:00 smo se šli umit in preobleč. Za tem smo si šli pogledat še Jupiter, na njem smo videli črte in okoli njegove lune. Šli smo v sobe in zaspali.

3.    dan:

Torek, 30.05.2017

Učiteljice so nas zbudile in ob osmih smo imeli zajtrk. Po zajtrku smo obiskali Pomorski muzej Sergeja Mašere. Tam nam je gospa pripovedovala o preteklosti Pirana in o različnih arheoloških najdbah. Govorila je tudi o ladjah Gabriela Gruberja, ki so nastale v Ljubljani. Potem smo imeli eno uro prostega časa za sprehod po Piranu. Nato smo šli nazaj v dom in pol ure pakirali svoje stvari, ki smo jih potem odnesli na teraso. Ob dvanajstih smo imeli kosilo. Jedli smo pire krompir in meso v omaki. Po kosilu smo odšli iz doma na avtobus, ki nas je zapeljal do Strunjana. Tam smo najprej odkrili, kako deluje hotel Svoboda in si ogledali 20-minutni film o Strunjanu. Potem smo se sprehodili do Mesečevega zaliva in do Belega Križa, ki je bil zgrajen leta 1600.  Ogledali smo si še razstavo v prenovljeni solinarski hišici na Strunjanskih solinah. Imeli smo še petnajst minut prostega časa. Nato smo šli na avtobus in odšli v Ljubljano.